سه روز بعد از بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

با اینکه اثرات بوتاکس، یک شبه ظاهر نمی شوند، اما نیازی هم نیست که مدت زیادی را برای صاف و یکدست شدن پوست خود منتظر بمانید. برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از تزریق، بهبود قابل توجهی را در پوست خود ببینند، اما معمولاً در بیشتر افراد، سه روز بعد از بوتاکس این تغییرات قابل مشاهده هستند. تأثیرات کامل بوتاکس 1 تا 2 هفته بعد از تزریق واضح هستند. اگر قبل از یک رویداد یا مراسم خاصی می خواهید برای انجام بوتاکس برنامه ریزی کنید، ما در این مقاله از سایت پزشکی ویکی بیمار به تفکیک روز به شما نشان خواهیم داد که چه اتفاقاتی بعد از تزریق بوتاکس برای پوست شما رخ خواهد داد.

در ادامه به خلاصه ای از نحوه ی عملکرد جادویی بوتاکس برای جوانسازی پوست اشاره می شود:

– بوتاکس یک تعدیل کننده ی عصبی است که از سم بوتولینوم نوع A ساخته شده است و می تواند سیگنال های عصبی را مسدود کند.

– وقتی بوتاکس ماهرانه به عضلات مورد هدف تزریق می شود، این عضلات کم کم شل می شوند و انقباض خود را متوقف می کنند.

– طی چند روز، بوتاکس کم کم جا می افتد و عضلات تزریق شده بی حرکت می شوند.

– در نهایت، چین و چروک های ایجاد شده با حرکات صورت، صاف می شوند و کمتر به چشم می آیند. درمان بوتاکس حتی می تواند از تشکیل چین و چروک های جدید پیشگیری کند.

روز اول تا هفتم بعد از تزریق بوتاکس

روز 1 – 2: در دو روز اول بعد از تزریق بوتاکس، ممکن است مقداری ورم خفیف یا قرمزی در ناحیه تزریق وجود داشته باشد. این شرایط طبیعی است و باید ظرف مدت چند ساعت تا یک روز فروکش کند.

روز 3 – 7 : حدوداً سه روز بعد از بوتاکس، شما ممکن است کم کم متوجه مقداری تغییر در ظاهر خود شوید. عضلات شروع به شل شدن می کنند و خطوط اخم و پنجه گربه ای و چین و چروک های پیشانی ممکن است شروع به ناپدید شدن کنند.

2 تا 3 هفته بعد از تزریق بوتاکس صورت

2 تا 3 هفته بعد از بوتاکس، شما متوجه تأثیرات کامل درمان بوتاکس خواهید شد. پوست شما کم کم صاف تر و جوانتر خواهد شد و چین و چروک ها و خطوط ریز کمتر مشخص خواهند بود.

4 ماه بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس، یک راه حل دائمی برای چین و چروک ها و خطوط نیست، بلکه تا حدود 4 ماه ماندگاری خواهد داشت. بعد از این دوره، شما به احتمال زیاد کم کم متوجه از بین رفتن تأثیرات بوتاکس خواهید شد و نیاز به برنامه ریزی جلسه ی دیگری با تزریق کننده ی خود دارید تا نتایج بوتاکس را حفظ کنید. با اینکه بوتاکس یک راه حل دائمی برای پیری نیست، می تواند تأثیرات طولانی مدتی روی ظاهر کلی پوست شما داشته باشد. درمان های بوتاکس منظم می توانند به پیشگیری از تشکیل چین و چروک های جدید و حفظ جوانی پوست به مدت طولانی کمک کنند.

برای به حداکثر رساندن نتایج بوتاکس چه باید کرد؟

به یاد داشته باشید با اینکه بوتاکس یک سلاح ثابت شده برای مقابله با چین و چروک ها و خطوط است، یک راه حل دائمی نیست. در این مطلب به چند نکته ی کلی برای به حداکثر رساندن نتایج درمان بوتاکس اشاره می شود:

۱- دکتر تزریق بوتاکس باتجربه را انتخاب کنید. انتخاب یک کلینیک پزشکی با تزریق کننده ی ماهر که می تواند نیازهای شما را به طور دقیق ارزیابی کند و دوز مناسب را تزریق کند، بسیار مهم است. این کار به شما در دستیابی به نتایج بوتاکس دلخواه کمک می کند و در عین حال حرکات طبیعی صورت را حفظ می کند.

۲- از پوست خود مراقبت کنید. با اینکه بوتاکس می تواند تأثیر شگفت انگیزی داشته باشد اما جایگزین مراقبت های پوستی خوب نیست. از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید و سلامت پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده و دیگر محصولات پوستی باکیفیت حفظ کنید.

۳- سالم بمانید! سعی کنید مواد مغذی بخورید، یک رزیم غذایی متعادل داشته باشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. داشتن سبک زندگی سالم کمک زیادی به جوانتر ماندن و براق تر شدن پوست می کند.

چای سبز

۴- درمان های دیگر را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر حفظ جوانی پوست با تزریق های بوتاکس منظم، بسیاری از بیماران درمان های تکمیلی را نیز انتخاب می کنند. برای مثال، فیلرهای پوستی یا لایه بردارهای شیمیایی می توانند به بهبود نتایج کلی بوتاکس کمک کنند.

۵- محل تزریق را نمالید. مالیدن صورت بلافاصله بعد از بوتاکس می تواند باعث حساسیت پوست شود و قرمزی و کبودی آن را طولانی تر کند. این کار همچنین می تواند باعث پخش شدن ماده تزریقی شود. سعی کنید از ماساژورها، غلتک ها و جواهرات مورد علاقه خود استفاده نکنید تا به صورت خود فرصت کافی دهید. استفاده از این وسایل می تواند باعث پخش شدن نوروتوکسین ها به نقاط ناخواسته ای از صورت می شود.

۶- از ورزش هوازی شدید خودداری کنید. فعالیت فیزیکی شدید می تواند خونرسانی به صورت را افزایش دهد و روی توزیع نوروتوکسین ها قبل از چسبیدن به عضلات درمان شده تأثیر بگذارد. بهتر است حداقل 12 ساعت بعد از بوتاکس صبر کنید و از ورزش خودداری کنید.

۷- از نور خورشید دور بمانید. گرما و آفتاب می تواند پوست را ملتهب کند و خطر قرمزی و ورم را بیشتر کند. محافظت از پوست با استفاده از ضدافتاب و کلاه لبه دار، همیشه می تواند ایده ی خوبی باشد.

منبع:

se-plasticsurgery

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *