برای بالا بردن فشار خون چه بخوریم بررسی نظرات نی نی سایت

در این مقاله به بررسی نظرات مردم در وبسایت نی نی سایت در مورد روش های بالا بردن فشار خون و بررسی پاسخ علمی هر یک می پردازیم.

بالا بردن فشار خون با نمک

 نظر کاربر 1- من خیلی اوقات دچار افت فشار می شوم و فشارم اکثرا پایین می آید و بی حال هستم. اینکه میگویند نمک باید بخورم، آیا درست است؟

بالا بردن فشار خون با نمک

بله یکی از خوراکی هایی که در عرض چند دقیقه میتواند فشار خون شما را تنظیم کند، نمک است. نمک باعث می شود تا بدن شما آب را نگه دارد و بنابراین خوردن نمک باعث انباشت آب در بدن میشود، وقتی که آب بدن زیاد شود، به این معنی است که فشار اضافی و بیشتری روی دیواره رگ های خونی وارد می گرد. همین امر باعث افزایش و بالا رفتن فشار خون می شود.

افزایش فشار با مصرف مایعات گرم

نظر کابر 2- من گاهی دچار افت فشار میشوم. مادربزرگم به من پیشنهاد می کند که مایعات گرم استفاده کنم. آیا واقعا مایعات گرم فشار خون را افزایش می دهند؟

بله، یکی از راه هایی که میتواند باعث بالا بردن فشار خون شود، مصرف مایعات است خصوصا مایعات گرم، گرما بدن شما را گرم می کند و به جریان خون در سراسر بدن کمک می کند. گردش خون بهتر می تواند فشار خون را تنظیم کند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. نوشیدن یک یا دو فنجان آب داغ یک روش آسان برای جریان یافتن و افزاش گردش خون است.

مکمل آهن

نظر کاربر 3- من همیشه فشارم ۹ و ۱۰ است، دست و پاهایم یخ می زند و گاهی هم ناخون هایم کبود می شود. آیا با مصرف مکمل هایی مثل آهن مشکل من  حل می شود؟

فشار خون پایین دلایل مختلفی دارد از جمله: استرس عاطفی، ترس، درد و کم آبی بدن که باعث کاهش حجم خون می شود. گاهی ممکن است به خاطر کم خونی نیز بدن دچار افت فشار خون شود، در کل برای درمان این مشکل و بررسی بیشتر بهتر است به پزشک متخصص فشار خون مراجعه کنید و اگر نیاز بود مکمل آهن مصرف کنید.

افزایش فشار خون با مصرف شیرینی جات

نظر کاربر 4- من هر وقت فشارم پایین میاد مامانم سریع میگه یه چیز شیرین بخور درست میشه. این درسته که مواد خوراکی شیرین بخوری فشارت میاد بالا؟

مصرف شیرینی

بله، اگرچه سدیم (نمک) منجر به فشار خون بالا می شود، قند نیز می تواند این کار را با تولید اکسید نیتریک (NO)  در رگ های خونی انجام دهد. خوردن قند زیاد، فشار خون سیستولیک را 6.9 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را تا 5.6 میلی متر جیوه افزایش می دهد. غذاهای شیرین نیز کالری بالایی دارند. البته بهتر است بدانید که افرادی که کالری بیشتری را مصرف می کنند (25٪ یا بیشتر) سه برابر بیشتر از جمعیت عادی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

شکر می تواند فشار خون شما را بالا ببرد ولی اگر شما مشکل دایمی افت فشار خون دارید، برای درمان ی بایست به دکتر فشار خون مراجعه کنید، چرا که زیاده روی در مصرف مواد قندی، می تواند خطر چاقی و دیابت را به همراه داشته باشد.

بالا بردن فشار خون با خیار شور

نظر کاربر 5- در جایی خواندم که خیار شور می تواند فشار خون را افزایش دهد. اما میترسم این کار را انجام دهم. کسی تجربه ای در این زمینه دارد؟

خیار شور هم به دلیل داشتن نمک فراوان میتواند موجب بالا رفتن فشار خون شود. این خوراکی، دقیقا مانند نمک عمل میکند. اگر دچار افت فشار خون شدید، میتوانید یک یا دو عدد خیارشور میل کنید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *