عمر قلب بزرگ چند سال است؟ نظرات واقعی بیماران مبتلا

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد که یک فرد با قلب بزرگ چقدر می تواند زندگی کند! بزرگ شدن قلب در صورت عدم درمان می تواند نشانه ای از یک مورد جدی یا حتی تهدید کننده زندگی باشد. با این حال، با مراقبت مناسب و اصلاح سبک زندگی، افرادی که با قلب بزرگ شده زندگی می کنند می توانند زندگی سالم و رضایت بخشی داشته باشند. در این تحقیق که توسط سایت پزشکی ویکی بیمار گردآوری شده سعی کرده ایم تا جواب منطقی به این سوال بدهیم که شما با داشتن یک قلب بزرگ چند سال عمر خواهید کرد؟

بزرگ شدن قلب که همچنین به عنوان کاردیومگالی شناخته می شود معمولاً به دلیل تجمع رسوبات چربی در دیواره های قلب ایجاد می شود. این مساله می تواند باعث بزرگتر شدن اندام بیش از حد معمول شود که بر توانایی آن در پمپاژ خون، تأثیر می گذارد. در حالی که پیش‌بینی دقیق مدت زمانی که یک فرد می‌تواند با قلب بزرگ شده زندگی کند غیرممکن است، عوامل متعددی وجود دارند که ممکن است بر پیش‌آگهی آن‌ها تأثیر بگذارند از جمله: علت زمینه‌ای این بیماری، سن و هر گونه مشکل سلامتی دیگری که ممکن است علاوه بر این بیماری داشته باشید.

برای شرایطی مانند هیپرتروفی قلبی (ضخیم شدن دیواره های قلب) یا کاردیومیوپاتی (بیماری که بر ساختار یا عملکرد فیبرهای عضلانی قلب تأثیر می گذارد)، درمان بر تثبیت علائم و بهبود کیفیت زندگی تا زمانی که ممکن است، تمرکز دارد. در برخی موارد، ممکن است داروهایی برای کاهش التهاب یا کمک به مدیریت فشار خون تجویز شوند. با این حال، اصلاح سبک زندگی اغلب برای افرادی که با قلب بزرگ شده زندگی می کنند واقعا لازم است تا پیشرفت این بیماری، کاهش یابد. اصلاحات سبک زندگی شامل کاهش سطح استرس، ترک سیگار و مواد مخدر، انجام ورزش منظم، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل با در نظر گرفتن چربی های اشباع شده و کلسترول و نیز افزایش مصرف کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است.

تقویت سیستم ایمنی

علاوه بر این، ویزیت های منظم و مراجعه به متخصص قلب برای نظارت بر هرگونه تغییر در علائم یا سلامت کلی در طول زمان بیماری، مهم است. برای افرادی که دچار مشکلات جدی‌تری مانند کاردیومیوپاتی گشاد شده (بزرگ شدن و ضعیف شدن بطن‌ها) هستند، بسیار مهم است که بیماران به منظور بهبود پیش‌آگهی و طول عمر بیشتر، دستورات پزشک را کاملاً رعایت کنند.

آیا با وجود قلب بزرگ می توان عمر طولانی تری داشت؟

صرف نظر از هر دلیل زمینه‌ای برای بزرگ شدن قلب، برای کسانی که تحت تأثیر این بیماری هستند، مهم است که به یاد داشته باشند که زندگی با یک قلب بزرگ به این معنی نیست که زندگی شما کوتاه تر از دیگران می‌شود. با مراقبت و مدیریت مناسب از طریق داروهای توصیه شده توسط متخصص قلب و تنظیم سبک زندگی با هدف کاهش سطح استرس و در عین حال حفظ آمادگی جسمانی کلی تا حد امکان. افرادی که دارای قلب بزرگ هستند نیز می توانند عمر طولانی تری داشته باشند حتی تا چند دهه فراتر از چیزهایی که در ابتدا شنیده اند!

اگر شما یا یکی از عزیزانتان از علائم بزرگ شدن قلب یا سایر مشکلات مربوط به قلب رنج می‌برید، با مراجعه به متخصص قلب و عروق با تجربه و کاربلد، مصرف درست داروها و رعایت نکاتی که او به شما می گوید، ساعت شنی عمر خود را طولانی تر از افراد سالم کنید!

تجربه افرادی با قلب بزرگ

۱- من قلب بزرگی دارم و از 38 سالگی با آن زندگی می کنم. من مطمئن هستم که سیگار و اضافه وزن دلایل آن است. اولین حمله قلبی خود را در 40 سالگی تجربه کردم. عضله (قلب) هنگامی که بزرگ می شود، دیواره های آن ضخیم و همچنین سفت تر می شود و دیگر نمی تواند به طور موثر پمپاژ کند. من الان 65 ساله هستم و تا به حال 7 حمله قلبی داشته ام. 2 حمله قلبی من بسیار شدید بودند و تقریباً تا نزدیک مرگ پیش رفتم. بنابراین شما می توانید با قلب بزرگ زندگی کنید. گرچه این روزها تمام تلاشم این است که وزنم را کاهش دهم تا بتوانم کیفیت زندگی بهتری داشته باشم.

۲- من یک قلب بزرگ، بطن چپ ضعیف و اسکلروز آئورت دارم. عملکرد قلب من 37 درصد است و یک بار دچار حمله قلبی شده ام. من داروهای بسیار قوی برای کنترل فشار خون و ضربان قلبم مصرف می کنم چون هر دو خیلی بالا بودند. به تازگی وارد 60 سالگی می شوم. قطعا اگر داروهایم را درست مصرف کنم از حمله قلبی دوم جلوگیری خواهم کرد. من باید طول عمر عادی خود را ببینم. عمر هر کسی در هر سنی می تواند به پایان برسد، بنابراین بر روی این نوع احتمالات استرس نداشته باشید و از لحظه های خود استفاده کنید.

زندگی با بیماری قلبی

۳- زمانی که به پزشک مراجعه کردم و متوجه بزرگی قلب خود شدم نهایت شش تا هشت سال را برای زندگی پیش بینی می کردم. الان ۱۶ سال از آن زمان می گذرد. اخیراً یوگای بسیار ملایمی را به برنامه ی خود اضافه کرده ام. بسیار مراقب سبک زندگی خود هستم و هر روز خودم را ورن می کنم. امید داشته باش و مواظب خودت باش چون عمری طولانی در پیش رو دارید.

۴- من 83 سن دارم. دیروز دومین آنژیوگرافی قلب و استنت گذاشتن را انجام دادم. 10 سال پیش، من جراحی قلب باز انجام دادم چون ۳ شریان اصلی قلب من دچار گرفتگی بودند. عمل دیروز برای برداشتن لخته بزرگی بود که یکی از بخش‌های خونرسانی به قلب را مجدد مسدود کرده بود. اگر این مورد برطرف نمی شد، احتمال مرگ من زیاد بود. اما امروز که برای شما می نویسم همه چیز خوب به نظر می رسد، به جز اینکه باید برای مدت طولانی داروهای رقیق کننده خون مصرف کنم.

من زنده ام تا کی؟ نمی دانم!

۵- خواهرم در 60 سالگی به طور ناگهانی به دلیل بزرگ شدن قلب فوت کرد. او دیابت داشت و تا روز مرگ اصلا از بزرگی قلب خود خبر نداشت. شاید اگر او زودتر میفهمیدیم او الان در میان ما بود.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *