8 تصویر قارچ کشاله ران

کرم حلقوی کشاله ران که به خارش ژوک یا تینه آ کروریس نیز معروف است، نوعی عفونت قارچی ست که سبب قارچ کشاله ران می شود. علائم اصلی ان، خارش شدید و قرمزی در ناحیه اطراف یک یا هردو کشاله ران می باشد. در این مقاله از سایت پزشکی ویکی بیمار ما ۸ تصویر واضح از قارچ کشاله ران را برای شما قرار داده ایم.

قارچ تناسلی

تینه آ کروریس معمولاً با پلاک های قرمز با مرزهای مشخص روی قسمت داخلی یک یا هر دو ران شروع می شود. این ضایعات می توانند از قسمت داخلی ران ها به ناحیه ی شرمگاهی و باسن منتشر شوند. همچنین، قارچ ایجاد شده معمولاً به شکل دایره وار گسترش پیدا می کند.

قارچ بیضه
ضایعات در کشاله ران در اطراف کیسه بیضه و آلت تناسلی

در مردان، کیسه بیضه و آلت تناسلی معمولاً در امان می مانند و یا قرمزی خفیف تری دارند. این مشخصه، وجه تمایز بین تینه آ کروریس و عفونت های مخمری می باشد، زیرا کاندیدیازیس در ناحیه کشاله ران در مردان نیز اغلب کیسه بیضه و آلت تناسلی را درگیر می کند.

قارچ کشاله ران مردان
قارچ با خارش زیاد
قارچ باسن
ضایعه مایل به قرمز با لبه های گرد
ضایعات پوستی
تینه آ

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، ضایعات دایره شکلی که از مرکز به اطراف گسترش پیدا می کنند، بسیار شایع هستند. لبه های این ضایعات معمولاً قرمزتر و برجسته تر هستند، درحالیکه مرکز روشن تر است. 

تینیا کروریس
فولیکولیت درماتوفیتی

برخی از بیماران ممکن است فولیکولیت های درماتوفیتیک داشته باشند که به صورت پاپول یا پوستول در امتداد حاشیه ی این ضایعات ظاهر می شوند.

تینیا کروریس
خارش ژوک

انوع قارچ پوستی

قارچی که باعث بروز درماتوفیتوز می شود، درماتوفیت نامیده می شود. بیش از 50 گونه ی قارچ درماتوفیت وجود دارد. در انسان ها، گونه های اصلی که موجب عفونت می شوند، تریکوفیتون، میکروسپروم و اپیدرموفیتون هستند. تینه آ یا قارچ پوستی می تواند در هر ناحیه ای از پوست، مو یا ناخن ها ظاهر شود. انواع اصلی ان شامل موارد زیر می شود:

  • تینه آ پدیس: عفونت درماتوفیت پا است که سندرم پای ورزشکار نیز نامیده می شود.
  • تینه آ کروریس: عفونت تینه آی کشاله ران می باشد.
  • تینه آ کاپیتیس: عفونت تینه آی موهای سر است.
  • تینه آ انگویوم: عفونت قارچی ناخن می باشد که اونیکومایکوزیس نیز نامیده می شود.
  • تینه آ باربی: عفونت موهای ریش است.
  • تینه آ کورپوریس: این عفونت توسط درماتوفیت ها روی سطوحی از پوست به جز کف پا، کشاله ران، صورت، کف سر یا ریش ایجاد می شود.

علاوه بر موارد فوق، عفونت های قارچی می توانند در نواحی تناسلی مردان و زنان نیز رشد کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *